Zaskakując twórczość Gustava Klimta w zbiorach Muzeum Belvedere w Wiedniu

To, że Gustav Klimt jest przedstawicielem secesji, wie prawie każdy. Jego obrazów pt. „Pocałunek” czy też portretu Adeli Bloch – Bauer nie trzeba omawiać. Jakże ogromne było moje zaskoczenie, gdy w zbiorach Muzeum Belvedere w Wiedniu odkryłam zupełnie inną twarz tego artysty – linearną, a czasem nawet impresjonistyczną. 

Na poniższym portrecie proszę zobaczyć na sposób namalowania skóry, gdy się na nią patrzy, aż trudno uwierzyć, że to tylko obraz.

Portret kobiety ok. 1894 r.

Kobieta w zieleni, 1898 r.

Sonja Knips

Akt ok. 1883 r.

Kwitnące maki, 1907 r.

Dom wiejski w Buchbergu 1911 r.

Vincent van Gogh miał swoje słoneczniki, a Klimt swoje. Które ładniejsze?

malarstwo austriackie XIX i XX w.
Słoneczniki 1908 r.